ТРЕТЯ КАВОВА ХВИЛЯ

Що ж таке цей термін «третя кавова хвиля» і звідки він взявся? Якими були перші хвилі та звідки вони пішли?

Термін «кавова хвиля» був придуманий у США і, відповідно, звідти й дме вітер.

Перша кавова хвиля

У середині XIX століття за часів Золотої лихоманки в Каліфорнії з Південної Америки були завезені кавові зерна, і дехто Джеймс Фолджер заснував першу кавову компанію Folgers, яка на початку ХХ століття стала величезним концерном в індустрії. Folgers розробили дешеву розчинну каву, чим забезпечили присутність у кожному американському домі. Водночас у тому ж напрямку активно розвивалися Nescafe і Maxwell House. Масштабні рекламні кампанії і вражаючий підхід до маркетингу робили свою справу. Кава набирала обертів.

folgers adNescafe-vintage-ad-1

Друга хвиля

Завдяки цьому зростанню в середині 60-х років піде новий рух, який згодом отримає звання «2-ої кавової хвилі» або, як її будуть називати, «час Starbucks».

Перша кав’ярня Starbucks відкрилася в 1971-му році в Сіетлі. Тоді це був магазин обсмажувача і роздрібного продавця кави. Через кілька років на арені з’явився знаменитий Говард Шульц, який побував в Італії і був під враженням від чудового смаку еспресо. Він вивчив роботу кав’ярень в Італії і повернувся в Штати з твердою впевненістю популяризувати цей досі невідомий напій.

Незважаючи на скептичний настрій акціонерів, він зумів привернути увагу та кошти інвесторів і почав свою мережеву політику. За кілька десятків років корпорація розрослася по всьому світу і сьогодні володіє майже 20 тисячами роздрібних точок. Говард Шульц показав себе просто чудовим маркетологом і популяризував такі напої, як капучино та лате на основі еспресо, закохавши в них кожного американця. Кава перестала бути дешевим домашнім напоєм, а стала частиною американської культури та дозвілля. Люди стали заходити на каву вранці, проводити ділові зустрічі за столиком у кав’ярні та навіть просто працювати з ноутбуком у Starbucks за рогом.

howard-schultz
6fecb2a9cf1a7487ac2f0f7ee5fec8fb8eb2c7fca005e04f96ee7947b91ab497

Третя хвиля

Третя хвиля — це те, що відбувається з кавою зараз, це особливе ставлення до неї і воздвиження її в якийсь культ. Символом третьої хвилі стали невеликі кофішопи з обсмажуванням і продажем зерен, кав’ярні з трепетним ставленням до кави та професійними бариста, які отримали заслужену повагу та визнання своєї діяльності. Кава стала великим культурним і гастрономічним феноменом, їй стали приділяти не меншу увагу, ніж вину або віскі.

У третій хвилі присутні багато дійових осіб і подій: це і обсмажувачі, які почали активну діяльність із невеликими ростерами та зерном класу «спешіелті», і чемпіонати бариста, думка про які раніше не приходила й у голову, і культурне зростання споживача, який почав замислюватися про те, що він п’є і звідки це береться. Також у бажанні отримати кращий смак напою знову стали популярні старі альтернативні методи заварювання, як кемекс і пуровер, і з’явилися нові, такі як аеропрес.

Кавомани закликають насолоджуватися напоєм, процесом його приготування: від помелу зерен до першого ковтка. Адже кава варта того, щоб їй приділили час. А ми, в свою чергу, готові вам у цьому допомогти.

057b75ebde2c16657bf28c08b2d09a96024aadb73ba3ccc84bf5c7b8a8af37d2e8091d0168e293d7b897e9f7974a9cab

Джерело всіх фото: Pinterest

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *